Potíže se splácením? Hlavně nestrkejte hlavu do písku

I když jste si všechno dopředu pečlivě promysleli a propočítali, může se stát, že najednou nezvládáte dostát svým finančním závazkům. Je nesmírně důležité tuhle informaci svému poskytovateli co nejdřív sdělit. Pokud je to seriózní firma, nemá zájem na tom, aby se její klienti museli potýkat s problémy během splácení. Jistě vám proto vyjde vstříc a pomůže nepříjemnost řešit. Například tím, že vám umožní na určitou dobu snížit splátky nebo prodlouží dobu splácení. Rozhodně platí, že čím dřív firmě problém přiznáte, o to méně zaplatíte zbytečně navíc.

Samo se to nevyřeší

Obchodní zástupce, pan Jiří si v určitý moment začal uvědomovat, že jeden z jeho klientů, pan Josef, s největší pravděpodobností nezvládá splácet svůj úvěr. Bylo to jasné ve chvíli, když pan Josef opakovaně, navzdory domluvené návštěvě nebyl doma a navíc následně nezvedal telefon ani svému obchodnímu zástupci nezavolal zpět.

„To je samozřejmě největší chyba, jakou může člověk, který se do takové situace dostane, udělat,“ říká pan Jiří. „Pro nás totiž, a platí to pro každou seriózní firmu, není nic příjemného, když se něco takového přihodí,“ vysvětluje. Podle něj jde poskytovateli především o to, aby jeho podnikání fungovalo, pokud možno bez problémů, tedy aby klienti spláceli podle domluveného harmonogramu. Už proto, že když splácet přestanou, přináší to firmě celou řadu souvisejících starostí. Je tedy i v jejím zájmu, aby klient potíže co nejrychleji zvládl, takže se mu s největší pravděpodobností pokusí pomoct.

„Čím déle bude klient před problémem strkat hlavu do písku, tím víc, a zbytečně, se mu tenhle přístup prodraží. Je prostě jasné, že samo se to nevyřeší,” zdůrazňuje obchodní zástupce, pan Jiří.  

Co tedy dělat

Samozřejmě, někteří lidé se do takové situace čas od času dostanou. A mnohdy to ani není jejich chyba. Pro někoho může být spouštěčem krizové situace například to, že se mu rozbije některý z nezbytných spotřebičů v domácnosti. Nebo přijde kvůli dlouhodobým zdravotním problémům o významnou část svých příjmů.

V každém případě první a nejdůležitější věc, kterou je v tu chvíli potřeba udělat, je kontaktovat společnost, od níž čerpáte úvěr. Je nutné s představiteli firmy mluvit, všechno vysvětlit, nic nezastírat, a hlavně jasně vyjádřit připravenost situaci řešit. Pak s největší pravděpodobností zažádáte o individuální úpravu splátkového kalendáře. Například tak, abyste některé splátky mohli snížit nebo si prodloužit celkovou dobu splácení. Většina seriózních společností, které jsou sdružené v profesních asociacích, by vám v tomto měla vyjít vstříc.

„Když se mi nakonec povedlo pana Josefa zastihnout, problém jsme vyřešili až překvapivě rychle,“ říká pan Jiří. Klient mu vysvětlil, co se stalo a omluvil se, že nereagoval. Bylo mu prý trapné, že nedokáže dostát svým závazkům. Celkem rychle se pak oba dohodli na úpravě splátkového kalendáře, která po určité období znamenala pro pana Josefa úlevu ve splácení. Ten se pak během následujícího půl roku dokázal dostat zpět do původního harmonogramu.

 

 

Na koho se obrátit u Fair Credit?

Jste klienty společnosti Fair Credit a dostali jste do potíží se splácením svého úvěru? Pak se na nás neváhejte obrátit. Jsme připraveni vám pomoci situaci řešit okamžitě, tak abychom společně s vámi předešli případným větším obtížím do budoucna.

Nejlepší cesta je obrátit se na svého obchodního zástupce, s nímž jste domlouvali čerpání úvěru. Samozřejmě můžete kontaktovat i centrálu Fair Credit, na bezplatné lince 800 800 122.

Další Finance a ekonomika