Češi nově čtou úvěrové smlouvy, pomohly tomu neziskové poradny

Češi si půjčují finanční prostředky na základě osobního přístupu úvěrových firem a výše RPSN, nově čtou i podmínky v úvěrových smlouvách, ale nepojišťují se proti neschopnosti splácet. Velkou roli v edukaci sehrály neziskové poradny a finanční portály.

To vyplývá z celorepublikového průzkumu, kterou si nechala zpracovat společnost Fair Credit a zúčastnilo se ho přes 1 000 respondentů. „Z něho vyplynulo, že rozhodující faktor při výběru vhodné půjčky je osobní přístup úvěrové společnosti (36 %) a v těsném závěsu je výše úvěru vyjádřená v RPSN (21 %),“ uvedl Ing. Tomáš Konvička, MBA, obchodní ředitel společnosti Fair Credit. Důležitými ohledy jsou také reputace firmy (18 %), rychlost získání peněz (13 %) a doporučení od známého (12 %). Průzkum rovněž zkoumal, jakou dobu tráví spotřebitel nad přečtením smlouvy. 83 % všech dotázaných uvedlo, že si pečlivě prostudují všechny náležitosti a teprve potom smlouvu podepíšou.

Zbylá tři procenta smlouvu vůbec nečte a 14 % čte smlouvu částečně či ji rychle “projedou” očima. “Jsem rád, že si Češi pročítají důkladně smlouvy. Obrací se trend, kdy tomu bylo přesně naopak. Velký kus práce zde udělaly neziskové poradny a nejrůznější finanční portály svojí osvětou k finanční gramotnosti, jak uvádí průzkum,” dodal Ing. Tomáš Konvička, MBA.

Pojištění proti neschopnosti splácet existuje na českém trhu už několik let, ale jen 31 % dotázaných takové pojištění má. Další třetina (33 %) o pojištění ví, ale pojistit se nechtěla a zbývajících 36 % o pojištění ani neví. Pokud si sjednáte toto pojištění, pojišťovna bude za vás v případě splnění podmínek platit měsíční splátky nebo vám vyplatí denní dávku ve stanovené výši.

 

O společnosti

Společnost Fair Credit  se zabývá poskytováním drobných půjček od 4 000 do 50 000 Kč. Naším hlavním posláním je být „férovým“ hráčem na finančním trhu. Ctíme naše hodnoty, kterými jsou férovost, transparentnost a potřebnost, a stejný postoj očekáváme od svých klientů a partnerů. V čele společnosti, stojí český management, který má mnohaleté zkušenosti v oblasti financí a obchodu. Naší vizí je být leadrem trhu v poskytování nebankovních půjček.

Další Vzdělání a tipy